Dünyanın en ünlü spor giyim markalarından Nike, bir süredir garip bir çaba içerisinde. Şirket, bu yılın başlarında ayakkabı anlamına gelen ve sık sık da “Footwear” ile karıştırılan “Footware” ibaresi için ticari marka başvurusu yaptı. ABD’de yapılan başvuru, tahmin edebileceğiniz üzere reddedildi. ABD’li yetkililer, bu tabirin bir marka değil tanımlayıcı kelime olduğuna karar vererek, Nike’ın başvurusunu reddettiler.
Marka, yaşadığı bu olayın üzerini örtmek yerine yeni bir marka başvurusu yapmaya kalktı. Şirket bu kez de Avrupa Birliği‘ne başvuru yaptı ve Footware ibaresinin ticari marka haklarını almak istedi. Bunu duyan Puma da itirazda bulundu ve Footware ibaresi için marka hakkı alınamayacağını söyledi. AB Genel Mahkemesi, Puma’nın yaptığı başvuruyu haklı bularak, Nike’ın önüne bir engel daha koymuş oldu.
Peki Nike, neden bu tabir için marka başvurusu yaptı?
Edinilen bilgilere göre Nike, bir süredir akıllı ayakkabılar üzerinde çalışmalarını sürdürüyordu. Bu ayakkabılar, kullanıcıya egzersiz ölçümleri, istatistikler ve benzeri bilgiler sağlayacak yazılımlarla donatılacaktı. İşte Nike, sadece bunun için Footware tabirini lisanslamak istemişti.
Nike, AB’nin aldığı kararla ilgili herhangi bir açıklama yapmadı. Ancak Puma’dan konuyla ilgili bir açıklama geldi. Avrupa Birliği Genel Mahkemesi tarafından incelenen davadan çıkan karardan memnun olduğunu dile getiren Puma, ayakkabı anlamına gelen her tabirin sadece tanımlayıcı ibare olduğunu vurguladı.